راهکارهای بهبود طراحی سایت
طراحی سایت برای هر شخص یا سازمان یا فروشگاهی هدف خاصی دارد. بعضی از سایت ها برای فروش، برخی دیگر صرفا برای نمایش و ارائه گزارش و خبر و برخی دیگر تعاملی (مانند سایت اداره ها که با مخاطبان خود در تعامل هستند) هستند. در این میان سایت های فروشگاهی نیاز دارند تا مشتریان را به سمت خود جذب می کنند.
بهبود طراحی سایت فروشگاهی باعث می شود مشتری برای مدتی در وب سایت باقی بماند، نه اینکه بلافاصله سایت را ترک کند. برای این منظور در طراحی سایت به خصوص سایت فروشگاهی باید یک سری نکات و قواعد رعایت شود تا باعث بهبود طراحی سایت شود و یک وب سایت جذاب و کاربر پسند داشته باشیم.
هر کاربر که وارد سایتی می شود به دنبال مقصود و هدفی این کار را انجام می دهد. مثلا در سایت فروشگاهی مشتری برای پیدا کردن محصول و دیدن جزئیات و در نهایت خرید آن محصول وارد وب سایت می شود. پس اگر می خواهیم کاربر در سایت بماند و آن را ترک نکند باید با بهبود طراحی سایت فروشگاهی به گونه ای عمل کنیم که مسیر دسترسی به هدف و مقصود کاربر را تسهیل کند و مشتری در سایت سردرگم نشود.
ویژگی های مهم در طراحی سایت فروشگاهی
جهت بهبود طراحی سایت راهکارها و نکات زیادی وجود دارد که رعایت آنها باعث جذابیت و زیبایی وب سایت می شود. استفاده از لوگوی حرفه ای و مناسب و گویا یکی از این راهکارهاست. از دیگر نکات مهم می توان به نظم و ترتیب در طراحی سایت اشاره کرد. به این ترتیب که از به کار بردن تصاویر و ویدئوهای زیاد و شلوغی سایت پرهیز شود تا باعث سردگمی کاربر نشود. همچنین استفاده از رنگ های متناسب با سایت، استفاده از سیستم Navigation، پرهیز از هرگونه شلوغی، استفاده از عکس های حرفه ای و اختصاصی، به کار بردن فونت های مناسب که در تمام دستگاه ها با هر مرورگری سازگار باشد، رسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت به منظور استفاده در دستگاه های مختلف و … از دیگر نکاتی است که رعایت آنها در بهبود طراحی سایت تاثیر زیادی دارند.
برای خدمات بیشتر به سایت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان(تارال) مراجعه نمایید